“Sebaik baik sahabat disisi Allah ialah orang yang terbaik terhadap temannya dan sebaik baik jiran disisi Allah ialah orang yang terbaik terhadap jirannya” (H.R al-Hakim)

'Teman yang paling baik adalah apabila kamu melihat wajahnya, kamu teringat akan Allah, mendengar kata-katanya menambahkan ilmu agama, melihat gerak-gerinya teringat mati..'

Tuesday, August 3, 2010

Gua Tempurung

Kelmarin setelah mendengar briefing yg mengkehendaki kami 'wow volunteer' mesti berada  di opis 6.45am. Lewat tidak akan dilayan.. So aku pun memecutkan kete agar tidak terlewat. 6.30am aku dh sampai.. Tp srg pun xnmpk btg idung..kul 7 pun bus lom smpai...bila semua dh ada.. 7.15 br gerak..janji melayu...waka waka...ingat dlm bus nak membuta..tp byk lak gangguan.

dlm kul 10am kami sampai ke Gua Tempurung. Semua dikehendaki register utk ambil tag nama anak angkat & kupon icecream. Anak angkat ku budak perepuan berumur 15thn. Baik je..semanis rupanyer... Mcm aku..Kemudian kami bfast nasi lomak sedap ngan karipap. Selesai bfast kami diberi taklimat ringkas dan bkumpul ikut group...aku group kuning.. Setiap group dlm 45 org termasuk volunteer & anak angkat masing2. Nak masuk dlm gua tu pun bukan boleh main terjah. Kena ikut prosedur.. Setiap group dilepaskan dgn jarak 15minit untuk mengelakkan kesesakkan dlm gua nnt.

xcited bukan main...1st time masuk gua. Cantik permandangan dlm ni. Ada anak sungai, pelbagai rupa bentuk gua.. Tp bila tiba kat platform 1, aku dh pancit.. Sampai ler ke platform 3..mintak nyawa...mintak nyawa.
Walaupun tercungap2 tp aku puas hati... Peluh jgn citer ler...

registration

penyerahan adek anak angkat..
volunteer bergambar bersama2 anak angkat








12.45 kami bertolak terus ke Felda residence Hot Spring, Sungkai, Perak...... so nanti next entry...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...